جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1276
درآمدی بر فلسفه لایب نیتس [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Robert Latta
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
هستی شناسی رومن اینگاردن [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Arnor Hannibalsson
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
زمینه سیاست نظری و نقد دیدگاه اخلاقی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Robert Mahoney
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : سیاست گمانه‌زنی روشی برای تعامل مبتنی بر مفهوم علم هگل (Wissenschaft) است که عمدتاً در پدیدارشناسی روح و علم منطق توضیح داده شده است. این روش مبتنی بر وحدت اضداد یا مقوله شدن است و تنها بدیل «سیاست هویت» مدرنیسم یا «سیاست تفاوت» پست مدرنیسم است. هر دوی این شکل‌های اخیر سیاست در واقع مظهر «قدرت انتزاعی» یا معادل مدرن آن، «نگرش اخلاقی» هستند. قدرت انتزاعی اساساً نتیجه اعمال قوانین بنیادی اندیشه ارسطو است، یعنی. هویت، عدم تضاد و میانه طرد شده، در زندگی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بشریت، که نتیجه نهایی آن چرخه روزافزون انکار و نابودی است. دیدگاه اخلاقی صرفاً قدرت انتزاعی با اضافه شدن ذهنیت دکارتی و دوگانگی است. سیاست نظری با استناد به اصل تبدیل شدن و شناخت ماهیت منطق در همه زمینه‌های تلاش انسانی، امکان واقعی غلبه بر قدرت انتزاعی دیدگاه اخلاقی را بدون انکار یا نابود کردن مفهوم قدرت در خود فراهم می‌کند. . دلیلش این است که روش استعلایی که هگل مطرح کرده است، در واقع یکی از «غلبه از طریق تسلیم» است، که بر خلاف دیدگاه اخلاقی مبتنی بر ارسطویی، امکان حد وسط را فراهم می‌کند. جدای از فلسفه‌های ارسطو، دکارت و هگل، این پایان‌نامه به تحلیل فلسفه فیشته نیز می‌پردازد. زیرا سیستم فیشته موقعیت مشکوکی را اشغال می کند که هم منشأ رسمی مفهوم ایده آلیسم آلمانی از علم است که روش تعالی از آن سرچشمه می گیرد و هم بالاترین توسعه نظری دیدگاه اخلاقی. به طور خلاصه، فلسفه او نشان دهنده گذار بین دیدگاه اخلاقی و سیاست نظری است.
فلورانس سگورا: ارتباط الهیات انجیلی از طریق هیمنودی در جنوب پرو [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Deborah Herath Chapman
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : فلورنسیو سگورا، دو زبانه به زبان‌های اسپانیایی و کچوا، متعلق به فرهنگ آند در جنوب پرو بود که بیشتر قرن بیستم را در بر می‌گرفت. سگورا که به مسیحیت انجیلی گرویده بود، خود را با جهان کچوا انتخاب کرد. فرهنگ سازی کتاب مقدس در محیط کچوا او، که از منظر انجیلی تفسیر می شود، تا حد زیادی به دلیل کار او بود. او از سرودهای اصلی خود برای آموزش پیام در فرهنگ شفاهی استفاده کرد و از میراث غنی سنت ها استفاده کرد. او تشخیص داد که الاهیات سرود سریعترین راه برای کچواها برای ادغام الهیات قلبی در جوامع انجیلی خود است. این پایان نامه بر Segura و سرود او تمرکز دارد. این مرد در فرهنگ خود، تصاحب او از آن فرهنگ و کنار گذاشتن بخش های خاصی از آن، استفاده او از زبان کچوا از جمله درون یابی زبان اسپانیایی و روش های تدریس او را بررسی می کند. پایان نامه ای است درباره ارتباط مأموریت شناختی و رسانه سرودها به عنوان مفسر در آن فرآیند. فصل اول به بررسی نحوه نگرش کچواها به جهان خود می پردازد تا چارچوب فرهنگی تفسیر کتاب مقدس Segura را از طریق سرودها ارائه دهد. فصل دوم چارچوب تاریخی را که بر سگورا تأثیر گذاشت - به ویژه نقش مبلغان انجیلی و دلایل تعهد او به مسیحیت انجیلی به جای مسیحیت کاتولیک رومی مرور می کند. فصل سوم به بررسی استفاده سگورا از روایت کتاب مقدس، مقایسه و تقابل آن با ادبیات موازی در سنت اینکا و کاتولیک رومی و تحلیل الهیات سرود پرداخته است. تمرکز بر محتوای سرود Segura اجازه می دهد تا نتیجه گیری در مورد اهمیت الهیات کار Segura و پیامدهای آن برای توسعه مداوم سرود آند تأمل کند.
اصطلاح مطلق در فلسفه های فرآیندی: مطالعه تأثیرات بر توسعه تفکر فرآیندی مدرن [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
James Robert Gray
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
فلسفه و انتزاعات [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Gwenyth H Bone
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : فصل اول چکیده مطالعات تخصصی || فصل دوم منطق و تخصص در فلسفه. || فصل. III انتزاعات فلسفه سیستماتیک (I) || فصل چهارم انتزاعات فلسفه سیستماتیک (II) بخش دوم انتزاع عقل گرایانه در قرن هفدهم فصل پنجم «راههای شناخت» در علم و فلسفه || فصل ششم حقوق طبیعی و نظریه سیاسی قرن هفدهم || بخش سوم برخی از نقدهای سهوی عقل گرایی در فلسفه قرن هفدهم فصل هفتم روش ریاضی و متافیزیک - "آزمایش" دکارتی || فصل هشتم برخی از محدودیت های خود گواه روش دکارت || فصل نهم تفاسیر جایگزین روش دکارت || فصل X فراتر از قیاس های ریاضی.
فلسفه و دریافت آنتون ویلهلم آمو: از مبدأ تا دایره المعارف [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Dwight Kenneth Lewis Jr
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : تنوع و مفهوم نژاد، هم برای تاریخ فلسفه و هم برای واقعیت سیاسی کنونی ما، دغدغه اصلی هستند یا باید باشند. در فلسفه آکادمیک، این نگرانی‌ها در تقاضای فزاینده برای نمایندگی اقلیت در قانون، که عمدتاً سفیدپوست و مردانه هستند، به ویژه در فلسفه مدرن اولیه بیان می‌شود. علاوه بر این، تا کنون، مورخان فلسفه زمان لازم را صرف کشف نام‌های مختلف از جمله «سیاهپوست»، «مور»، «اتیوپیایی» و غیره در اروپای مدرن اولیه نکرده‌اند و از آنجا به درک چگونگی شکل‌دهی این بازتاب‌های فلسفی پرداخته‌اند. در مورد تنوع انسانی در تحقیقاتم، آنتون ویلهلم آمو (حدود 1700 - حدود 1750)، اولین دکترای آفریقایی اروپا را در میان گذاشتم. در فلسفه (حدود 1734)، به فلسفه و دین همراه با پرداختن به تفاوت های انسانی در آثار رابرت بویل و معاصرانش. پروژه من به پرداختن به (الف) فقدان تنوع در قانون فلسفی و (ب) تحلیل تاریخی ناکافی تعاریف مختلف تفاوت های انسانی کمک می کند. تفاوت های انسانی، یعنی تفسیر مدرن اولیه از نژاد، و دانش آمو موضوعات مرتبط با یکدیگر هستند، زیرا آمو هم فیلسوف در اروپا و هم یک بومی آفریقایی است. یکی بدون دیگری قابل تحقیق نیست. بنابراین، تحقیق من تلاش می کند تا اهمیت فلسفی آمو و رابطه آن با نژاد و تفاوت های انسانی را روشن کند. من با ارائه طرحی زندگی‌نامه‌ای از آمو شروع می‌کنم که به اهداف (الف) و (ب) می‌پردازد، در آنجا آمو را در رابطه با ایدئولوژی‌های دینی، مواضع فلسفی و بافت مدرن اولیه پیرامون بحث می‌کنم. در فصل بعدی که به اهداف (الف) و (ب) نیز می پردازد، گره نقد آمو از دکارت را باز می کنم. از نظر آمو، بین ذهن و احساس بن بست وجود دارد، زیرا ذهن غیر مادی (فعال) است، و احساسات لزوماً باید بر روی چیزی منفعل و مادی (بدن) رخ دهند، به این معنی که احساسات فقط توسط ذهن و از طریق ذهن قابل شناخت هستند. بدن فصل آخر که به هدف (B) می پردازد، به بررسی این موضوع می پردازد که چگونه انجمن سلطنتی، تحت تأثیر انگیزه های مالی و اقتصاد انگلستان، و همچنین تجارت رو به رشد برده، نقش بزرگی در پیشبرد نظریه های «علمی» تفاوت های انسانی، به ویژه در رابطه، ایفا کرده است. به آفریقا به این معنا که انجمن سلطنتی اساساً فلسفه طبیعی را به منظره نژادپرستانه اولیه که در اوایل قرن هجدهم تجربه کرده بود، سوق داد، که در به کارگیری ادعاهای نژادپرستانه موقت و غیر متوالی ارائه شده توسط فیلسوفان قرن هجدهم، به عنوان مثال، امانوئل کانت و دیوید هیوم به اوج خود رسید. و اخراج آنتون ویلهلم آمو. پروژه من به سه طریق به فلسفه و جامعه دانشگاهی کمک می کند: (1) گنجاندن و تنوع فلسفی، (2) تاریخ سیاه پوستان، و (3) هستی شناسی تاریخی نژاد. به اعتقاد من، این رویکرد متقاطع به فلسفه است که به من اجازه می دهد تا به روش های جدید و جالبی در زمینه خود مشارکت کنم. بسیاری از مردم معتقدند که فلسفه در حال مرگ است. من معتقدم که افراد گوناگون، مانند آمو، و ایدئولوژی‌های گوناگون، نفس و زندگی را به فلسفه می‌دهند. این به این دلیل است که همانطور که میشل دو مونتن در مقالات توضیح می دهد، ما از چیزهای ناآشنا می آموزیم.
هویت، فروپاشی، و تولید دانش: تلاقی، پدیدارشناسی، و پروژه نظریه دیدگاه پست مارکسیستی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Zachary James Purdue
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : پس از شکستن سنت مارکسیستی، نظریه موضع فمینیستی بدون چارچوب پشتوانه و توضیحی برای دیدگاه ممتاز ستمدیدگان عمل کرد. این پروژه پدیدارشناسی و تجزیه را به عنوان یک چارچوب جایگزین و مکانیسم توضیحی برای نظریه دیدگاه بررسی می کند. من تلاش می‌کنم نشان دهم که چگونه برنامه‌های پدیدارشناختی خاصی قادر به «پشتیبانی» از ادعاهای نظریه دیدگاه هستند، و استدلال می‌کنم که چنین نظریه‌ی دیدگاه پدیدارشناختی می‌تواند با تقاطع‌پذیری منسجم باشد. فصل 1 بر تئوری متقاطع و دیدگاه تمرکز دارد و بحث بر سر مرزبندی آنها را بررسی می کند. این بحث به من اجازه می دهد تا چندین خواسته برای نظریه هویت و دانش ایجاد کنم که در فصل های بعدی پدیدارشناسی من را راهنمایی می کند. فصل دوم بر پدیدارشناسان اگزیستانسیال اولیه متمرکز است و به تفصیل صورت‌بندی‌های مختلف فهم و تجزیه در گادامر، هایدگر و مرلوپونتی را توضیح می‌دهد. من نشان می‌دهم که چگونه آن‌ها به چندین نوع مختلف خرابی می‌پردازند که پدیده‌های مختلفی را نشان می‌دهند. این مفید است زیرا نظریه پردازان دیدگاه، امتیاز دیدگاه را به طرق مختلف مورد بحث قرار می دهند، که بسیاری از آنها شبیه به این اشکال مختلف فروپاشی وجودی هستند. فصل 3 این فرض مشترک گادامر، هایدگر و مرلوپونتی را بیان می‌کند و مشکل‌سازی می‌کند که، به‌طور کلی، تجربه عمدتاً شامل جذب صاف و بدون بازتاب در وظایف است. من نشان می‌دهم که چگونه مارتین آلکوف و اورتگا به گسترش ایده‌های گادامر و مرلوپونتی کمک می‌کنند تا درباره هویت‌های متقاطع خود صحبت کنیم. سپس نشان می‌دهم که چگونه اورتگا پدیدارشناسی را پیش می‌برد که تجارب دائماً مخرب افرادی را که به طرق مختلف و پیچیده به حاشیه رانده شده‌اند، توضیح می‌دهد. من استدلال می‌کنم که پدیدارشناسی‌هایی که تجربیات فروپاشی ستمدیدگان را توضیح می‌دهند، مانند اورتگا، می‌توانند چارچوبی جایگزین و مکانیزم توضیحی برای نظریه‌ی دیدگاه پسا مارکسیستی ارائه کنند.
تجربه و واقعیت: ایده فرآیند و مورد برای رئالیسم روانی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Gregory Owcarz
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : غفلت ناعادلانه به دلیل پیچیدگی های فنی مشارکت آلفرد نورث وایتهد و به مؤلفه الهیات نوشته های چارلز هارتشورن. وایتهد مشتاق است جهت گیری های ریاضی و علمی مقدم بر دیدگاه متافیزیکی بالغ او بود و سیستم متافیزیکی ناشی از پیچیدگی بسیار زیاد است. این بسیاری را از تحقیق در مورد تلاش‌های گمانه‌زنی گسترده‌اش منصرف می‌کند تشویق گفتمان انحصاری در میان معدود خودی های Whiteheadian. هارتشورن هنوز فلسفه فرآیند و الهیات را از آموزه های کلاسیک نامرتبط متمایز می کند با خداباوری به عنوان چنین در پیش زمینه کار او، بسیاری آن را به عنوان منسوخ یا منسوخ رد می کنند بی ربط به نگرانی های معاصر؛ در حالی که دیگران، خداباورانه را دوباره فرموله می کنند اصول غیر قابل دفاع، تفکر فرآیندی را به طور کامل رد می کند. پژوهش حاضر به گسترش آن می پردازد با ایجاد یک مورد برای رئالیسم روانی - دیدگاهی که واقعیت از آن ساخته شده است رویدادهای تجربی - و با نشان دادن آن به جای پیچیدگی وایتهد و الوهیت هارتشورن با رئالیسم روانی در پیش زمینه فلسفه فرآیند به چنین رویدادهایی اجازه می دهد تا نقش مهمی در یک چشم انداز فرآیند قابل قبول تر ایفا کنند. این اثر به دو بخش تقسیم شده است که هر فصل شامل دو فصل است که با یک حاشیه تقسیم می شود مقدمه دفاع از تلاش های متافیزیکی به طور کلی و پایانی از روند اشاره گر برای حدس و گمان بزرگ فصل اول در مورد شدن و بودن را در نظر می گیرد مشکل فرآیند، ناکافی بودن گزارش‌های اساسی تأثیرگذار تاریخی، و پتانسیل یک هستی شناسی رویداد برای زمین گیر بودن در یک تبدیل مکمل. را فصل دوم، بودن و شدن را به جفت های مکمل اول مربوط می کند تجربی و عقلی و دوم عینی و ذهنی. استرس موجه در تبدیل شدن بر وجود تکرار می شود - عقلانی که بر امر تجربی تأکید می شود ذهنی بر عینی - برای مقابله با یک سوگیری مشابه در مقابل. روانی در این صورت ذهنیت از نظر فلسفی کمتر معمایی است و توانایی بیشتری در زمینه سازی دارد جهان فیزیکی عینی از نظر علمی، زمانی که پشتوانه متافیزیکی مناسبی داشت. را فصل سوم رئالیسم روانی را از آموزه های مرتبط تعریف و متمایز می کند مستقل از جایگاهش در فلسفه فرآیند از آن دفاع می کند. شهود و ادراک نشان دهنده ترکیبی مرتبط از واقع گرایی و ایده آلیسم و ​​قیاس و ژنتیک است استدلال ها مورد بررسی قرار می گیرد و به ایرادات رسیدگی می شود. فصل چهارم توضیح می دهد متافیزیک را با قرار دادن تاریخی آن، با برجسته کردن خلاقیت اساسی آن، پردازش کنید. ارگانیک بودن، و موقتی بودن، و هر کدام با علامت گذاری مؤلفه رئالیستی روانی دلالت. و در پایان، رئالیسم روانی با فرآیند نهایی کیهان شناختی مواجه می شود
علیت در غزالی، اوروس و آکویناس [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Majid Fakhry
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
  • تعداد رکورد ها : 1276